Returnering

Fortrydelsesret

Ifølge Forbrugeraftaleloven/købeloven kan du ikke benytte dig af fortrydelsesretten når du køber fødevarer på nettet. Fødevarer ikke omfattet af fortrydelsesretten, hvorfor det ikke er muligt at returnere fødevarer.

Dog tilbyder vi 14 dages returret, på alle ikke fødevarer relateret produkter, hvilket betyder at du har 14 dage til at anmode om en returnering efter modtagelsen af din varer.

Ønsker du dine penge retur, vil vi kontakte dig og anmode om oplysninger om dit pengeinstitut. Vi skal i så fald bruge følgende oplysninger:

Bankens navn
Registreringsnummer (4 cifre)
Kontonummer (10 cifre)

Vi returnerer typisk beløbet til din konto 7-10 hverdage efter, at vi har modtaget varerne retur fra dig. Du skal dog være opmærksom på, du selv skal betale returomkostningerne, hvis du har fortrudt dit køb.

Ingen fortrydelsesret

Følgende aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, der hurtigt kan forringes eller blive forældet.
  • Levering af forseglede varer, som ikke kan returneres af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager, hvis forseglingen er brudt efter levering.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Du må meget gerne vedhæfte et billede af varen. Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Bravo Guerrero/Honey & The Bees
Amagerbrogade 169, 2
2300 København S
Danmark

info@honeyandthebees.dk

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundesupport info@honeyandthebees.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via www.naevneneshus.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.

Skader og problem

Undersøg venligst din ordre ved modtagelsen og kontakt os straks, hvis varen er defekt, beskadiget, eller hvis du modtager den forkerte vare, så vi kan vurdere problemet og rette op på det.

Undtagelser/Ikke returneringsbare varer

Vi kan desværre ikke modtage returvarer på udsalgsvarer eller gavekort.

Ønskede vare

Den hurtigste måde at sikre, at du får, hvad du ønsker, er at returnere den vare, du har, og når returneringen er accepteret, kan du foretage et separat køb for den nye vare der ønskes. 

Giver besked

Vi giver dig besked, når vi har modtaget og inspiceret din returnering, og giver dig besked, om tilbagebetalingen blev godkendt eller ej. Hvis godkendt, vil du automatisk blive refunderet på din oprindelige betalingsmetode. Husk, at det kan tage noget tid for din bank eller dit kreditkortselskab at behandle og bogføre refusionen.